Kan man indtage for meget proteinpulver?

Spise for meget proteinpulver

Proteinpulver er et populært emne på Internettet og i træningscenteret. Det er et emne, der er meget diskuteret og debatteret blandt bodybuildere, ernæringseksperter og læger. Der er dem, der siger, at du ikke kan få nok protein, mens der er andre, der hævder, at du rent faktisk kan få for meget protein. Men kan du … Læs Mere

Hvilken type proteinkilde er bedst i proteinpulver?

valg af protein pulver

Proteinpulver bliver produceret af en lang række kilder, f.eks. æg, hamp, ærter, ris,valle og mælk. Men hvilken type er bedst? Hvilken type proteinpulver er bedst for dig? Det korte svar er at whey protein, som er produceret af vallen fra mælk, er den bedste og billigste kilde, medmindre du selvfølgelig er laktose intolerant. Men der … Læs Mere

Alkohol og træning

alkohol og træning

Det er weekenden og du har fået fri fra arbejde. Måske overvejer du at tage i byen og drikke lidt alkohol med vennerne. Men hvad betyder det at få lidt drinks eller øl i forhold til din træning? Forskning har vist, at selv små mængder alkohol rent faktisk øger muskeludholdenhed og styrken. Problemet er blot … Læs Mere

Træning med et Ab Wheel

Træning med Ab wheel

Med et AB wheel får du et billigt stykke fitness udstyr, hvor du effektivt kan træne dine mavemuskler. Så bruger du et Ab wheel: 1: Sørg for at have et underlag, som kan skåne dine knæ (Brug en træningsmåtte). 2: Sæt dig på knæene for enden af din måtte. 3: Herefter trækker du din hofte … Læs Mere

Udregn din 1-RM maks.

1-rm maks

1 RM er den vægt du lige akkurat kan løfte 1 gang og 5 RM er den vægt du lige akkurat kan klare 5 gange i en øvelse. Den viden kan bruges til at finde ud af hvor meget du skal løfte ved øvelser med gentagende løft. Prøv vores beregner herud og udregn din 1-RM … Læs Mere

Hvornår kan man se resultater af styrketræning?

hvor lang tid tager det for at kunne se resultater af styrketræning

Hvornår kan man se resultater af styrketræning? Det er spørgsmålet mange håbefulde begyndere filosofere over. Svaret er nu ganske simpelt: Det afhænger af din træningsmængde og dit udgangspunkt. Det er selvfølgelig et sindsygt kedeligt svar… Spørger man en fysisk træner, så vil de typisk sige at der går mellem 14 dage og en måned, før … Læs Mere